Autentificare

website uri suprapuse primarii

În acest articol ne propunem să oferim idei despre ce ar trebui să conţină o pagină web a unei primării. Cu toate că fiecare loc este unic și poate avea nevoi specifice, un site web poate ajuta primăria să facă față provocării de a deveni mai apropiată de cetăţeni, mai competitivă, adică să fie o primarie deschisă.

Dacă vă confruntaţi cu sarcina de a crea un site web pentru o primărie puteţi lua în considerare următoarele 10 sfaturi:

  • Domeniul paginii web: numele domeniului pentru pagina primăriei trebuie ales astfel încât să reprezinte instituţia, poate fi numele instituţiei: Primăria urmată de numele localităţii sau doar numele localităţii. 
  • Adresele de E-mail: nu se recomandă utilizarea adreselor de yahoo sau gmail pentru o instituţie, numele adreselor de mail este bine să fie în acord cu numele domeniului şi să denote profesionalism, de exemplu: primar@primăriamea.ro.
  • Optimizarea Site-ului : scopul optimizării este  plasarea paginii web pe locuri superioare, pentru anumite cuvinte cheie, în motoarele de cautare. Acest lucru trebuie făcut de persoane specializate. 
  • Prezentarea Localităţii: se pot prezenta generalităţi cum ar fi: număr de locuitori, poziţionare, scurt istoric al localităţii, cartea de adrese (instituţii, şcoli şi spitale), obiective turistice şi culturale şi opţiuni de petrecere a timpului liber: săli de spectacole, restaurante şi baruri. Toate aceste informaţii pot fi utile pentru atragerea turiştilor.
  • Informaţii despre Primărie: puteţi prezenta vizitatorului structura primăriei, servicii publice subordonate cu numere de telefon aferente şi adrese utile care să le uşureze rezolvarea diferitelor probleme. Pentru a exista transparenţă în relaţia cu cetăţenii se pot introduce şi următoarele secţiuni: comunicate de presă, declaraţii de avere, bugetul şi execuţia bugetului.
  • Informaţii despre Consiliul Local: se pot expune rezidenţilor proiectele locale supuse aprobării sau dezbaterii publice, diferite rapoarte şi hotărârile consiliului local.
  • Proiecte şi investiţii: în această secţiune se pot afişa proiectele în derulare sau deja executate sau exemple de accesare a fondurilor europene şi a altor fonduri nerambursabile. Dacă există facilităţi oferite investitorilor este un loc potrivit pentru a le scoate în evidenţă.
  • Ştiri şi Evenimente: oamenilor le place să fie informaţi iar primăria cu această secţiune îi poate ajuta. Deasemenea se poate realiza un newsletter la care să se poată abona cu adresa de e-mail.Pentru promovarea localităţii ar fi util un calendar cu  evenimentele care vor avea loc, o galerie foto cu obiective turistice sau fotografii de la cele mai importante evenimente.
  • Informații de contact:  puteţi pune la dispoziţia cetăţenilor numerele de telefon ale departamentului de relaţii cu publicul al primăriei dar şi ale serviciilor publice subordonate împreună cu adresele acestora de e-mail.
  • Informaţii cetăţeni: le puteţi prezenta cetăţenilor informaţii despre documente  utile în diverse situaţii: pierdere buletin, căsătorie, autorizaţie de construcţie, certificat de producător, certificat de urbanism, etc. Este un loc potrivit pentru a anunţa licitaţiile publice, achiziţiile publice şi locurile de muncă disponibile.
Existenţa acestor informaţii pe site-ul primăriei va îmbunătăţii imaginea localităţii şi totodată va înlesni comunicarea cu cetăţenii.
Câte dintre elementele de mai sus se regăsesc pe site-ul primăriei d-voastre?