Autentificare

websiteprimarii banner1

În acest articol ne propunem să oferim idei despre ce ar trebui să conţină o pagină web a unei primării. Cu toate că fiecare loc este unic și poate avea nevoi specifice, un site web poate ajuta primăria să facă față provocării de a deveni mai apropiată de cetăţeni, mai competitivă, adică să fie o primarie deschisă.

Dacă vă confruntaţi cu sarcina de a crea un site web pentru o primărie puteţi lua în considerare următoarele 11 sfaturi:

    • Domeniul paginii web: numele domeniului pentru pagina primăriei trebuie ales astfel încât să reprezinte instituţia, poate fi numele instituţiei: Primăria urmată de numele localităţii sau doar numele localităţii;
    • Adresele de E-mail: nu se recomandă utilizarea adreselor de yahoo sau gmail pentru o instituţie, numele adreselor de mail este bine să fie în acord cu numele domeniului şi să denote profesionalism, de exemplu: primar@primăriamea.ro;
    • Optimizarea Site-ului : scopul optimizării este  plasarea paginii web pe locuri superioare, pentru anumite cuvinte cheie, în motoarele de cautare; Acest lucru trebuie făcut de persoane specializate;
    • Prezentarea Localităţii: se pot prezenta generalităţi cum ar fi: număr de locuitori, poziţionare, scurt istoric al localităţii, cartea de adrese (instituţii, şcoli şi spitale), obiective turistice şi culturale şi opţiuni de petrecere a timpului liber: săli de spectacole, restaurante şi baruri; Toate aceste informaţii pot fi utile pentru atragerea turiştilor;
    • Informaţii despre Primărie: puteţi prezenta vizitatorului structura primăriei, servicii publice subordonate cu numere de telefon aferente şi adrese utile care să le uşureze rezolvarea diferitelor probleme; Pentru a exista transparenţă în relaţia cu cetăţenii se pot introduce şi următoarele secţiuni: comunicate de presă, declaraţii de avere, bugetul şi execuţia bugetului;
    • Utilizare HTTPS (Secure Hyper Text Transfer Protocol ): HTTPS este un protocol de comunicație destinat transferului de informație criptată prin intermediul WWW; A fost dezvoltat din necesitatea de a proteja de intruși transferul datelor; Vă recomandăm utilizarea acestui protocol deoarece Google penalizează printr-o indexare mai slabă site-urile care nu folosesc https;
    • Monitorul Oficial Local: se pot expune rezidenţilor informaţii despre statutul localităţii, regulamente privind procedurile administrative, hotărârile consiliului local, dispoziţiile primarului, documente şi informaţii financiare, alte documente, exemplu implementat poţi vizualiza  AICI ;
    • Proiecte şi investiţii: în această secţiune se pot afişa proiectele în derulare sau deja executate sau exemple de accesare a fondurilor europene şi a altor fonduri nerambursabile; Dacă există facilităţi oferite investitorilor este un loc potrivit pentru a le scoate în evidenţă;
    • Ştiri şi Evenimente: oamenilor le place să fie informaţi de aceea această secțiune nu ar trebui să lipsescă de pe site-ul unei primării; Deasemenea se poate realiza un newsletter la care să se poată abona cu adresa de e-mail; Pentru promovarea localităţii ar fi util un calendar cu  evenimentele care vor avea loc, o galerie foto cu obiective turistice sau fotografii de la cele mai importante evenimente;
    • Informații de contact:  puteţi pune la dispoziţia cetăţenilor numerele de telefon ale departamentului de relaţii cu publicul al primăriei dar şi ale serviciilor publice subordonate împreună cu adresele acestora de e-mail;
    • Informaţii cetăţeni: le puteţi prezenta cetăţenilor informaţii despre documentele utile în diverse situaţii: pierdere buletin, căsătorie, autorizaţie de construcţie, certificat de producător, certificat de urbanism, etc; Este un loc potrivit pentru a anunţa licitaţiile publice, achiziţiile publice şi locurile de muncă disponibile.

+1!!! Website-ul trebuie adaptat persoanelor cu dizabilităţi vizuale şi mintale, conform Legii 448/2006, art.71 !!!
Autoritățile publice au obligația să ia măsuri pentru accesibilizarea paginilor de internet proprii, în vederea îmbunătățirii accesării documentelor electronice de către persoanele cu handicap vizual și mintal;

Existenţa acestor informaţii pe site-ul primăriei va îmbunătăţii imaginea localităţii şi totodată va înlesni comunicarea cu cetăţenii.

Câte dintre elementele de mai sus se regăsesc pe site-ul primăriei d-voastre?

Click aici pentru oferta website-uri primării !

 
 

Abonează-te la newsletter-ul casesoftware.ro, pentru sfaturi din domeniu sau pentru a prinde cele mai bune oferte!

Nume:*
E-mail:*
Verificare: